Schade aangeven? Dat doe je zó

Schade aangeven? Dat doe je zó

Een schadegeval – zoals een lek in het dak, een brand, diefstal of vandalisme – komt altijd op het verkeerde moment. En wanneer je ermee te maken krijgt, gaat je aandacht natuurlijk vooral uit naar een oplossing voor het probleem: je wilt dat lek (laten) maken of die gestolen laptop terugkrijgen. Je verliest dus liever niet te veel kostbare tijd en energie met de aangifte van het schadegeval. Gelukkig maken wij het je heel makkelijk om schade aan te geven. Volg even mee.

Bij ons kun je terecht. Op elk moment

Het stormt niet alleen tijdens de openingsuren van onze kantoren. Daarom zorgen wij ervoor dat jij op eender welk moment een aangifte kunt doen: ’s avonds laat, in het weekend, voor dag en dauw – en natuurlijk ook tijdens de kantooruren.

Aangifte doen met KBC Mobile en KBC Touch, of telefonisch

Je wilt een schadegeval aangeven? Dan heb je als KBC-klant verschillende opties:

  1. Geef je schadegeval aan met KBC Mobile of KBC Touch. Dat bespaart je heel wat tijd en papierwerk. Deze apps kunnen je ook meteen in contact brengen met je verzekeringsagent of de KBC-bijstandscentrale. Zo gaat zelfs een digitale aangifte gepaard met persoonlijke ondersteuning.
  2. Je kunt telefonisch contact opnemen met je KBC-verzekeringsagent.
  3. Je kunt ook de intake van je schadegeval zelf doen op +32 (0) 16 24 24 24 of op het nummer
    +3216 24 24 24 als je vanuit het buitenland belt.

Deze informatie bezorg je aan je contactpersoon

Schade verzekering

Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen, hebben we de volgende informatie nodig:

  • De datum waarop de schade zich voordeed
  • Een korte omschrijving van de schade (waterschade, glasbreuk, schade door brand, …)
  • Foto’s en eventuele andere bewijsstukken die de schade aantonen

Bezorg ons die informatie via KBC Mobile, KBC Touch of je verzekeringsagent, en wij doen de rest!

Schade aangeven: zó gebeurd.

Persoonlijke begeleiding

Goed om te weten is dat bij KBC iedereen zich aan een persoonlijke begeleiding mag verwachten. Het speelt dus geen rol of je je KBC-Woningpolis al dan niet digitaal aangekocht hebt. Bij ons staat er bij de schadeafhandeling áltijd een KBC-verzekeringsagent klaar om je belangen te behartigen. 

Slim lenen voor je renovatie

Welke lening moet je kiezen voor je renovatie? We geven je 5 mogelijkheden met hun voor- en nadelen.
Slim lenen voor je renovatie

Stormschade?

Meld het aan Kate in KBC Mobile, of aan je KBC-verzekeringsagent.

Stormschade?

Wat betekent ‘afstand van verhaal’ concreet?

Een huurovereenkomst kan een clausule ‘afstand van verhaal’ bevatten. Wat betekent dat nu voor jou als huurder?
Wat betekent ‘afstand van verhaal’ concreet?

Je juwelen gestolen. Word je vergoed?

Gestolen juwelen: dekt je brandverzekering dat? Lees er hier alles over.
Je juwelen gestolen. Word je vergoed?