Nieuwe digitale tools voor ondernemers

Nieuwe digitale tools voor ondernemers

Als ondernemer wil je voluit gaan voor je business. En daar komt veel bij kijken, ook op administratief en financieel vlak. Met de extra diensten in KBC Touch en KBC Mobile win je tijd om te focussen op wat jou echt drijft.

1. Bedrijfsinformatie opzoeken met Graydon

Als ondernemer weet je graag met wie je zaken doet. Dankzij Graydon krijg je in een oogopslag alle informatie over je zakenpartner, zoals het betaalgedrag, het rendement en de kans op faling. Zo neem je de juiste beslissingen om succesvol zaken te doen. 

information-expr-quote--glyph
Als je je niet goed informeert over de solvabiliteit van een klant, riskeer je zelf in de problemen te komen. Financiële informatie over je klanten controleren via de extra dienst Graydon getuigt van gezond verstand. Daar moet je geen schroom over hebben. Klanten met een lage score hoef je niet uit te sluiten, maar je kunt ze bijvoorbeeld wel contant laten betalen.

Gita Maebe van KBC

Uitgebreide financiële informatie met abonnement

De gratis Graydon Rating geeft een eerste indicatie over de financiële gezondheid van een bedrijf. Neem je een Graydon-abonnement (99 euro excl. btw per jaar), dan krijg je inzicht in de betaalscore van een bedrijf, het aantal dagvaardingen, de geadviseerde kredietlimiet, het risico op een faillissement en andere kerncijfers. Een eenmalig uitgebreid bedrijfsrapport van Graydon kost 45 euro excl. btw. Dat rapport toont de sterktes en zwaktes van een klant. Zo verlaag je de risico’ en kun je nieuwe opportuniteiten creëren als ondernemer.

Ja ik wil gratis Graydon Ratings raadplegen

2. Beheer slim je uitgaven met de dienst 'Onkosten versturen'


Als ondernemer doe je vaak uitgaven waarvoor je geen factuur maar een onkostenbonnetje krijgt. Denk aan een restaurantbezoek met je klant of een parkeerticket.
Die bonnetjes moet je bijhouden voor je boekhouding. De dienst ‘Onkosten versturen’ in KBC Mobile helpt je daarbij.

information-expr-quote--glyph
Wij analyseren de transactiegegevens van de klant op een slimme manier, met behulp van een algoritme.Wanneer je een restaurantrekening of parkingticket betaalt, dan herkennen wij dat. Dit doen we enkel als de klant gebuik maakt van deze dienst uiteraard. Op basis daarvan maken we een selectie van wat wij beschouwen als onkosten. Die selectie komt dan in een mooi overzicht terecht dat je digitaal naar de boekhouder kan doorsturen. Dat geautomatiseerde proces bespaart jou en je boekhouder veel tijd

Wouter De Cock van KBC

Slimme selectie

De dienst ‘Onkosten versturen’ zorgt ervoor dat je onkosten netjes bij je boekhouder aankomen. De voorwaarde is wel dat je betaalt via je zakelijke rekening van KBC. Met contante betalingen kan dat niet zo getraceerd worden, maar je kunt wel zelf onkosten toevoegen en verwijderen.

Hoe voorkom je dat onkostenbonnetjes verloren gaan?

information-expr-quote--glyph
Maak er een scan of foto van en voeg ze toe aan het overzicht dat wij opstellen. Je boekhouder heeft in principe voldoende aan een onkostenoverzicht, maar je moet wel alle bonnetjes bewaren voor als de fiscus ze opvraagt.

Wouter De Cock van KBC

Kostprijs

‘Onkosten versturen’ hoort bij het standaarddienstenpakket van een KBC Business Pro-rekening. Je betaalt niet extra voor die dienst, ongeacht het volume van uitgaven en het aantal bonnetjes.

Ja ik wil mijn onkosten efficiënt beheren

3. Werk nog efficiënter dankzij digitale tools Billit en Go Solid

Ook met de digitale toepassingen Billit en Go Solid in KBC Touch en KBC Mobile bespaar je veel tijd.

Met Billit in KBC Touch kun je facturen digitaal opstellen en versturen. Je krijgt een melding wanneer de betaaldatum van inkomende en uitgaande facturen nadert. Zo win je een pak tijd bij de verwerking en voorkom je fouten in je facturatieproces.

Leer meer over Billit


En wat als een klant je facturen niet betaalt? Go Solid in KBC Mobile en KBC Touch recupereert je centen met respect voor je klantenrelatie. Deze dienst is kosteloos voor jou als schuldeiser.

Start meteen met Go Solid