Je kan je toestemming intrekken
KBC zal in bepaalde gevallen uw toestemming vragen om uw persoonsgegevens te verwerken.
KBC zal uw toestemming vragen:
- om transactiegegevens te verwerken die u persoonlijk hebt toegevoegd in KBC-applicaties zoals KBC Mobile voor commerciële modellen en profielen;
- voor geolokalisatie (tenzij uitdrukkelijk vermeld);
- om gegevens te verwerken die u hebt ingevoerd in een simulatie of deelnameformulier voor een wedstrijd om u reclameboodschappen te sturen;
- om onderliggende gegevens in te voeren in een formulier dat moet worden aangevuld met bepaalde informatie opdat KBC het formulier zou kunnen verwerken, in welk geval KBC u doorgaans zal vragen om de juistheid van de gegevens te controleren;
- om uw contactgegevens te verwerken als vertegenwoordiger van uw bedrijf wanneer wij deze overdragen aan bijvoorbeeld Cashforce;
- om biometrische gegevens te verwerken om u te identificeren;
- om vragen van derden te beantwoorden, tenzij er een andere wettelijke basis is om dit te doen, zoals een wettelijke verplichting;
- om gezondheidsgegevens te verwerken, waarvoor we uw uitdrukkelijke toestemming nodig hebben;
- om vanuit de browser de nieuwsbrief van Private Banking te versturen.
Elk bevat informatie over hoe u uw toestemming kunt intrekken. Als u niet meer in staat bent om uw eigen wensen kenbaar te maken, kan een zorgvuldig opgestelde duurzame volmacht garanderen dat uw persoonlijke wensen juridisch correct worden vertaald, ook in bankzaken. KBC zal die wilsuiting van u en uw aangestelde gevolmachtigde respecteren. KBC kan uw toestemming vragen via alle mogelijke kanalen, zoals het startscherm van KBC Mobile, Kate of e-mail.
Je kan hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.