Je woonkrediet wijzigen

Je woonkrediet wijzigen

Heb je vragen over je woonkrediet? Of wil je iets aan je lening wijzigen omdat je financiële of familiale situatie gewijzigd is? Dat doe je eenvoudig in onze app KBC Touch (tablet of pc) of KBC Mobile (smartphone).

Wist je dat Kate je ook kan helpen bij vragen over je hypothecaire lening?

Heb je een hypothecaire lening en heb je vragen over je krediet? Vraag dan aan Kate: ‘Ik heb vragen over mijn hypothecaire lening’. Je vindt Kate, je digitale assistent, rechtsboven in KBC Mobile.

Stel je vraag

Zelf je woonkrediet aanpassen

Wat kun je zelf aan je lening wijzigen?

  • De terugbetaaldag afstemmen op de datum waarop je loon wordt gestort
  • De terugbetaalrekening wijzigen
  • De impact van een renteherziening bekijken als je je maandelijks terug te betalen bedrag of de looptijd aanpast (enkel in KBC Touch)

Hoe pas je zelf je lening aan?

  1. Meld je aan in KBC Touch
  2. Klik op Wonen
  3. Klik op de tegel van het woningkrediet dat je wilt aanpassen
Naar Wonen in KBC Touch
  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik onderaan op 'Mijn KBC'
  3. Scroll naar Leningen en tik op het woningkrediet dat je wilt aanpassen
Naar Leningen in KBC Mobile

Met welke wijzigingen of vragen kunnen wij je helpen?

  • Je hebt een deel van je lening niet meer nodig omdat de werken aan je woning goedkoper uitvallen dan je eerst had ingeschat
  • Je wilt een deel van je lening vervroegd terugbetalen
  • Je hebt het moeilijk met je maandelijkse terugbetaling
  • Je wilt je lening aanpassen omdat jij en je partner uit elkaar gaan of omdat je een nieuwe partner hebt
  • Je bent op zoek naar je fiscaal attest

Voor een antwoord op deze of andere vragen hoef je je deur niet meer uit. Je stelt je vraag eenvoudig online in KBC Touch.

  1. Meld je aan in KBC Touch
  2. Klik op 'Wonen'
  3. Klik op 'Stel een vraag over je woningkrediet'
  4. Klik voor meer info op een van de vragen
  5. De expert Wonen neemt met jou contact op als dat nodig is
Voor bepaalde wijzigingen aan je lening kunnen we dossierkosten aanrekenen.
Naar Wonen in KBC Touch

Voor een antwoord op deze of andere vragen hoef je je deur niet meer uit. Je stelt je vraag eenvoudig online in KBC Mobile.

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik onderaan op 'Mijn KBC'
  3. Scroll naar 'Leningen' en tik op 'Stel een vraag over je woningkrediet'
  4. Tik voor meer info op een van de vragen
  5. De expert Wonen neemt met jou contact op als dat nodig is
Voor bepaalde wijzigingen aan je lening kunnen we dossierkosten aanrekenen.
Naar Leningen in KBC Mobile