Er liep iets mis. De pagina is tijdelijk onbeschikbaar.

KBC gaat niet zomaar in op vragen van derde partijen

Heb je als derde, bijvoorbeeld als politie, notaris of advocaat, vragen over klanten, dan kun je terecht bij KBC Verzekeringen Telecel, Prof. Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven of op de volgende e-mailadressen: telecel.leven@verz.kbc.be (levensverzekeringen) en kbc.telecel@verz.kbc.be (schadeverzekeringen). Deze gespecialiseerde dienst zal je vraag beantwoorden, rekening houdend met de discretieplicht en de privacywetgeving. Onze tussenpersonen of andere diensten zullen je dus doorverwijzen. ​

Omdat KBC zijn discretieplicht en de privacywetgeving moet naleven, kan het enkel antwoorden op vragen van derden als die gebaseerd zijn op een wettelijke bepaling die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, of met de toestemming van de betrokkene.​

In het laatste geval raadt KBC zelfs aan om de gegevens bij de betrokkene zelf op te vragen.​

KBC kan niet aansprakelijk worden gesteld als de rechtmatige ontvangers van gegevens, persoonsgegevens van klanten of van rechtspersonen door een buitenlandse wettelijke verplichting aan lokale autoriteiten moeten voorleggen. Of als ze persoonsgegevens onveilig behandelen.​

KBC-Klachtenmanagement beantwoordt de vragen van de ombudsman van de verzekeringen.

Je kunt hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.