Extra gebruiksgemak in KBC Mobile (contract)
Als je het Reglement KBC Mobile aanvaardt, dan wordt ‘Extra gebruiksgemak’ geactiveerd, je kan dit op elk moment zelf deactiveren via KBC Mobile. In het kader van het 'Extra Gebruiksgemak'-contract zal KBC u de volgende diensten aanbieden:
- Kate kan je berichten sturen over producten, diensten en toepassingen die KBC aanbiedt. Om dit mogelijk te maken en jouw gedrag, wensen, risico’s en behoeften te voorspellen, analyseert Kate zowel historische als nieuwe gegevens die KBC van jou, je gezin of als wettelijke vertegenwoordiger heeft. Dit omvat onder andere je transactiegegevens, gebruik van KBC-producten en -diensten, extra diensten die aangeboden worden door onze partners in KBC Mobile zoals NMBS en inzichten uit marktanalyses en klantengedrag.
- Voor het aanbieden van gepersonaliseerde diensten past Kate deze analyses toe op jouw specifieke situatie (profilering). Als je ‘Extra diensten’ in KBC Mobile gebruikt, kan KBC de gegevens die in die context worden verwerkt, gebruiken om je extra gebruiksgemak te bieden. Bijvoorbeeld, KBC kan de gegevens raadplegen die je ziet bij de Pluxee-dienst, zodat Kate je kan informeren wanneer je Pluxee-dienstencheques bijna op zijn.
- Als houder van een KBC-Basisrekening of KBC-Plusrekening ontvang je via KBC Mobile of Touch extra verduidelijkende informatie, zoals de locatie van je transactie, de merknaam en het logo van de handelaar. Dit helpt je om de context van je transacties sneller te begrijpen. Daarnaast voorzien wij informatie over jouw ecologische voetafdruk, gebaseerd op enkele parameters zoals je transacties en andere relevante gegevens die KBCbeschikbaar heeft.
- Je ontvangt concrete en nuttige inzichten. Dit helpt je om een beter inzicht te krijgen in je financiële situatie zoals een verwacht tekort aan saldo op je rekening of veranderingen in je uitgavenpatroon.
- Kate Coins in ‘Extra gebruiksgemak’: Kate Coins zijn geen onderdeel meer van ‘Extra gebruiksgemak’. Ze zijn voortaan exclusief voorbehouden aan de gebruiker die voor ‘Op jouw maat’ heeft gekozen en de bijhorende gebruiksvoorwaarden heeft aanvaard. ‘Op jouw maat’ is de gepersonaliseerde dienstverlening voor reclamedoeleinden die KBC Bank NV, CBC Banque SA en KBC Verzekeringen NV aan hun klanten aanbieden. Meer informatie hierover vind je in KBC Mobile of op www.kbc.be. Indien je geen ‘Op jouw maat’ hebt, verlies je de Kate Coins die je eerder in het kader van ‘Extra gebruiksgemak’ verdiende niet. Je kunt ze gebruiken tot op hun vervaldag (voor voorwaarden zie reglement KBC Mobile). Je kunt geen nieuwe Kate Coins meer verdienen in het kader van ‘Extra gebruiksgemak’.
Je kunt ’Extra gebruiksgemak’ op elk moment deactiveren, zonder een impact op de werking van KBC Mobile. Je behoudt in dat geval de mogelijkheid om zelf vragen te stellen aan Kate.
KBC kan ook met jou communiceren los van de Kate-voorwaarden. De verwerking van persoonsgegevens gebeurt dan alleen als KBC daar een andere rechtsgrond voor heeft.
Het Reglement KBC Mobile of de Algemene Voorwaarden van de desbetreffende digitale dienst waarin Kate actief is, maken duidelijk wat je van Kate mag verwachten en hoe het werkt. Als Kate jou niet kan voorthelpen, dan kan ze je doorverwijzen naar KBC Live.
Je kan hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.