Er liep iets mis. De pagina is tijdelijk onbeschikbaar.

Extra gebruiksgemak in KBC Mobile

Als je het Reglement KBC Mobile aanvaardt, dan wordt ‘Extra gebruiksgemak’ geactiveerd, je kan dit op elk moment zelf deactiveren via KBC Mobile. In het kader van het 'Extra Gebruiksgemak'-contract zal KBC je de volgende diensten aanbieden:

  • Kate kan je berichten sturen over producten, diensten en toepassingen die KBC aanbiedt. Om dit mogelijk te maken en jouw gedrag, wensen, risico’s en behoeften te voorspellen, analyseert Kate zowel historische als nieuwe gegevens die KBC van jou, je gezin of van jou als wettelijke vertegenwoordiger heeft. Dit omvat onder andere je transactiegegevens, gebruik van KBC-producten en -diensten, extra diensten die aangeboden worden door onze partners in KBC Mobile zoals NMBS en inzichten uit marktanalyses en klantengedrag.
  • Voor het aanbieden van gepersonaliseerde diensten past Kate deze analyses toe op jouw specifieke situatie (profilering). Als je ‘Extra diensten’ in KBC Mobile gebruikt, kan KBC de gegevens die in die context worden verwerkt, gebruiken om je extra gebruiksgemak te bieden. Bijvoorbeeld, KBC kan de gegevens raadplegen die je ziet bij de Pluxee-dienst, zodat Kate je kan informeren wanneer je Pluxee-dienstencheques bijna op zijn.
  • Als klant ontvang je via KBC Mobile of Touch extra verduidelijkende informatie, zoals de locatie van je transactie, de merknaam en het logo van de handelaar. Dit helpt je om de context van je transacties sneller te begrijpen. 
  • Je ontvangt concrete en nuttige inzichten. Dit helpt je om een beter inzicht te krijgen in je financiële situatie zoals een verwacht tekort aan saldo op je rekening of veranderingen in je uitgavenpatroon. Daarnaast voorzien wij informatie over jouw ecologische voetafdruk, gebaseerd op enkele parameters zoals je transacties en andere relevante gegevens die KBC beschikbaar heeft.
  • Je krijgt toegang tot twee gepersonaliseerde dashboards, namelijk MyMobility en MyHome. Deze dashboards zijn ontwikkeld om jou als klant op een eenvoudige en overzichtelijke manier toegang te geven tot mobiliteits-, energie- en huisvestingsoplossingen. In MyMobility kun je informatie vinden over voertuigen, totale gebruikskosten (TCO), autoverkoop en relevante mobiliteitscontent. MyHome geeft jou informatie over beschikbare woningen, een handige budgetcalculator en andere nuttige tools en content. ​

Je kunt ’Extra gebruiksgemak’ op elk moment deactiveren, zonder een impact op de werking van KBC Mobile. Ouders kunnen dit voor hun minderjarig kind aanpassen in KBC Mobile via Instellingen – Je gegevens en gezin. Je behoudt in dat geval de mogelijkheid om zelf vragen te stellen aan Kate.

KBC kan ook met jou communiceren los van de Kate-voorwaarden. De verwerking van persoonsgegevens gebeurt dan alleen als KBC daar een andere rechtsgrond voor heeft.

Het Reglement KBC Mobile of de Algemene Voorwaarden van de desbetreffende digitale dienst waarin Kate actief is, maken duidelijk wat je van Kate mag verwachten en hoe het werkt. Als Kate jou niet kan voorthelpen, dan kan ze je doorverwijzen naar KBC Live.

Je kunt hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.