c warning
Er liep iets mis. De pagina is tijdelijk onbeschikbaar.

Geen van bovenstaande is van toepassing

Als je contact had met een medewerker van KBC in een kantoor, via telefoon, via chat, of via Kate kan dat geregistreerd worden:

  • om een contactoverzicht op te bouwen
  • om een (kort) verslag te hebben van het contact
  • als herinnering voor taken die een medewerker nog moet uitvoeren
  • om jou in de toekomst een betere dienstverlening te bieden.

Ook als je nog geen klant bent, zal KBC de informatie die je meedeelt, opslaan. Die informatie kan dan later gebruikt worden wanneer je klant wordt. Op die manier wil KBC bijvoorbeeld vermijden dat je altijd opnieuw dezelfde informatie moet meedelen of dezelfde vragen moet beantwoorden. Zo kan KBC ook de continuïteit in de dienstverlening voor jou verbeteren.

KBC veronderstelt dat correspondentie met medewerkers in hun hoedanigheid van KBC-medewerker (kantooradres, kantoorfax, functioneel of persoonlijk e-mailadres, enz.) professioneel is, en dus kan KBC deze inkijken in het kader van:

  • hun opdracht
  • bewijsvoering
  • controle op de werkplek
  • beveiliging
  • fraudebestrijding,
  • optimalisatie en/of continuïteit van de dienstverlening, met inbegrip van het gebruik van geautomatiseerde tekstanalyse en -redactie om de KBC-medewerkers te helpen snel en efficiënt met je te corresponderen.

KBC kan camera’s gebruiken in en rond haar kantoren en gebouwen. Als het om bewakings- camera’s gaat, dan respecteert KBC de specifieke regels die daarvoor gelden. Beeldopnames van bewakingscamera’s in en rond de gebouwen van KBC (aangeduid met een sticker) bewaart KBC in de regel gedurende maximaal een maand. In sommige gevallen kan dat langer zijn.

Heb je vragen over camerabeelden? Dan kun je terecht bij het Contact Center CCTV, Egide Walschaertsstraat 3, 2800 Mechelen, CCTV@kbc.be.

Je kan hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.