Alexa

Alexa

Het saldo van je KBC-rekening opvragen via Amazon Alexa

Met de komst van digitale assistenten zoals Amazon's Alexa, Apple's Siri en Google Assistant zijn we geëvolueerd naar een wereld waar je niets meer nodig hebt dan je stem om elektrische apparaten te beheren, antwoord te krijgen op tal van vragen of zelfs pizza te bestellen. Omdat KBC nooit stil staat, zijn we op zoek gegaan naar hoe we digitale assistenten kunnen inzetten om het onze klanten nog makkelijker te maken.

Omdat we weten dat het opvragen van een saldo één van de meest uitgevoerde handelingen is, hebben we dit als eerste voor Alexa ontwikkeld. We zijn dan ook op zoek naar enkele testpiloten die samen met ons hierin de eerste stappen willen zetten. Schrijf je via onderstaand formulier in en volg vervolgens het stappenplan verderop.

Opgelet!

Het gaat om een experiment. Wees dus niet verbaasd als er eens iets niet werkt. Moest je feedback voor ons hebben, dan is die altijd welkom op alexaskill@kbc.be. De info hieronder geven we door aan Amazon om je toegang te geven tot onze skill.

Gebruik de KBC-Skill in 6 stappen...

  1. Het formulier hierboven ingevuld? Amazon stuurt je een uitnodiging via e-mail!
  2. Klik op de link in de uitnodigingsemail. Deze brengt je naar naar de Alexa companion app of companion site waar je de KBC-skill installeert
  3. Kies de rekening waarvan je het saldo wilt kunnen opvragen
  4. We leiden je naar KBC Mobile of KBC Touch om de KBC skill te registreren.
  5. Ten slotte krijg je nog de mogelijkheid om een pincode in te stellen.
  6. Raadpleeg je Saldo door het volgende te zeggen: “Alexa, ask KBC Bank what my balance is”. (Voorlopig bieden we deze skill enkel in het Engels aan)