Pincode vergeten of kaart deblokkeren?

Is je kaart geblokkeerd omdat je 3 keer de foute pincode hebt ingegeven? Het overkomt iedereen wel eens. Hieronder lees je wat je moet doen als je je pincode bent vergeten, hoe je je pincode kunt veranderen en wat je kunt doen om je betaalkaart  zelf te deblokkeren. Zo kun je je kaarten weer probleemloos overal gebruiken. 

Pincode vergeten

  1. Kies je debetkaart onder 'Mijn KBC > Betaalmiddelen'.
  2. Kies dan 'Pincode beheren > Nieuwe pincode kiezen'
  3. Volg de instructies
  4. Kies binnen de 4 uur een nieuwe code aan een van onze geldautomaten

Tip: Omdat je voor stap 4 slechts beperkte tijd hebt, raden we je aan om eerst naar een KBC-kantoor te gaan (in KBC Mobile vind je terug waar onze kantoren zich bevinden onder 'Mijn KBC > Je contacten > Alle contacten > Ook nuttig > Vind een kantoor in je buurt'). Volg ter plaatse de instructies hierboven.

  1. Kies je kaart onder 'Mijn KBC > Betaalmiddelen'
  2. Tik rechts bovenaan op de 3 puntjes en tik op 'Pincode beheren'
  3. Volg de instructies
  4. Kies nadien een nieuwe pincode aan een van onze geldautomaten
  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik rechtsboven op Kate en typ 'pincode vergeten'
  3. Kate helpt je om je nieuwe pincode in te stellen
Wij zorgen ervoor dat je een nieuwe pincode kunt kiezen aan een van onze geldautomaten of dat je thuis een brief met een nieuwe pincode ontvangt.

Ook Kate helpt je met je kaart

Ben je je pincode vergeten of wil je ze wijzigen? Is je kaart geblokkeerd of wil je ze vervangen? Vraag het aan Kate, je digitale assistent in KBC Mobile.

Stel je vraag aan Kate

Pincode veranderen

De geheime code van je betaalkaart verander je aan een bankautomaat in België, of vraag het aan Kate.

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik rechtsboven op Kate
  3. Typ 'pincode kaart veranderen'
  4. Kies de kaart waarvan je de code wilt veranderen
  5. Je hebt 4 uur de tijd om je nieuwe pin in te stellen aan een KBC-automaat

Betaalkaart deblokkeren na 3 keer foute pincode

Is je betaalkaart geblokkeerd omdat je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingegeven? In KBC Mobile kun je ze deblokkeren.

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je geblokkeerde kaart onder 'Mijn KBC > Betaalmiddelen'
  4. Tik op 'Pincode beheren'
  5. Tik op 'Pincode en internetbankieren deblokkeren' en volg de stappen

Heb je je kaart zelf gedeblokkeerd in KBC Mobile? Gebruik je kaart dan eerst in een fysieke winkel of aan een geldautomaat. Eens je geld hebt afgehaald of betaald hebt in een winkel, werkt je kaart ook opnieuw online met de door jou gekozen code. 

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je geblokkeerde kaart onder 'Mijn KBC > Betaalmiddelen'
  4. Tik op de drie puntjes rechtsboven
  5. Tik op 'Pincode beheren'
  6. Tik op 'Pincode en internetbankieren deblokkeren' en volg de stappen

Heb je je kaart zelf gedeblokkeerd in KBC Mobile? Gebruik je kaart dan eerst in een fysieke winkel of aan een geldautomaat. Eens je geld hebt afgehaald of betaald hebt in een winkel, werkt je kaart ook opnieuw online met de door jou gekozen code. 

Ontdek in deze demo hoe je je pincode van je kaart deblokkeert in KBC Mobile. Gebruik je KBC Mobile niet? Contacteer je KBC-kantoor.

Je betaalkaart is geblokkeerd voor online gebruik: deblokkeer ze in KBC Mobile

Krijg je de melding dat je kaart geblokkeerd is voor online gebruik? Dat betekent dat je 3 keer de verkeerde toeganscode hebt gebruikt bij het aanmelden. Als je kaart geblokkeerd is voor online gebruik, kun je ze wel blijven gebruiken in fysieke winkels of aan de geldautomaat. 

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je geblokkeerde kaart onder 'Mijn KBC > Betaalmiddelen'
  4. Tik op 'Pincode beheren'
  5. Tik op 'Pincode en internetbankieren deblokkeren'
  6. Volg de instructies
  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je geblokkeerde kaart onder 'Mijn KBC > Betaalmiddelen'
  4. Tik op de drie puntjes rechtsboven
  5. Tik op 'Pincode beheren'
  6. Tik op 'Pincode en internetbankieren deblokkeren'
  7. Volg de instructies
  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik rechts bovenaan op Kate
  3. Typ 'kaart deblokkeren'
  4. Kate helpt je om de juiste kaart te deblokkeren

Waarom is je betaalkaart geblokkeerd?

Afhankelijk van de reden van de blokkering kan een van onze medewerkers je kaart deblokkeren of schrappen.

KBC laat je betaalkaart blokkeren als:

  • Je 3 keer de verkeerde code invoert
  • Je je betaalkaart vergeten bent in een bankautomaat of een verkoopterminal
  • Je zichtrekening verbonden aan je kaart te lang in het rood staat
  • De klantrelatie tussen jou en KBC beëindigd wordt