KBC-Kredietkaart

Gratis
  1. Overal ter wereld betalen en geld afhalen
  2. Spreid je betalingen over meerdere maanden, als je dat wilt
  3. Kies voor één van de optionele verzekerings- of dienstenpakketten, of combineer ze
Vraag je kredietkaart online aan

Waarom een kredietkaart?

Met de gratis KBC-Kredietkaart heb je meteen heel wat flexibiliteit op zak, overal ter wereld en op elk moment. Zo kun je overal betalen en geld opnemen met je kaart. Bovendien gaat het bedrag van de aankopen die je in de loop van de maand doet niet onmiddellijk van je rekening, maar pas aan het begin van de volgende maand.

De KBC-Kredietkaart is trouwens een kaart die je aanpast aan je eigen behoeften. Zo kun je:

  • Je eigen limiet instellen
  • Je betalingen spreiden als je dat wilt
  • Kiezen uit verschillende optionele betalende verzekerings- en dienstenpakketten die voor optimaal comfort zorgen

Meer info over de kredietkaart

De KBC-Kredietkaart is gratis bij zowel een KBC-Basisrekening als KBC-Plusrekening.

Kies het maximale bedrag dat je per maand wilt kunnen uitgeven (bijvoorbeeld op vakantie). Let wel, je limiet moet eerst goedgekeurd worden.

  • Betaal vlot bij handelaars over de hele wereld dankzij het Mastercard-netwerk.
  • Betaal overal vlot online met je smartphone of desktop. Of je nu online shopt, een reis boekt, tickets reserveert of een abonnement afsluit. Met je KBC-Kredietkaart heb je zo betaald.
  • Haal wereldwijd geld af aan bankautomaten.

Wat je betaalt met je kredietkaart, gaat normaal gezien de volgende maand in één keer van je rekening. Wil je soms je uitgaven gespreid over verschillende maanden terugbetalen? Koppel dan een KBC Flex Budget aan je KBC-Kredietkaart. Dat is een extra geldreserve die je terugbetaalt op je eigen tempo. Je betaalt dan enkel interesten op het openstaand bedrag.

Naargelang jouw specifieke behoeften kun je je KBC-Kredietkaart aanvullen met één van onze verzekerings- of dienstenpakketten. Wil je ze combineren? Dat kan uiteraard ook!

Je hebt keuze uit deze optionele pakketten:

  • Shoppingpakket (1,50 euro/maand): Heb je onlangs een dure trui gekocht en ben je met je mouw ergens blijven vasthangen? Is je online aankoop beschadigd bij levering? Of werd het verkeerde product geleverd? Met het Shoppingpakket bij je KBC-Kredietkaart ben je verzekerd tegen schade of diefstal van je aankopen in de winkel én online. Bovendien krijg je bovenop de wettelijke twee jaar nog eens twee jaar extra garantie.
  • Reispakket (7,00 euro/maand): Moet je onverwacht je reis annuleren of afbreken? Is je bagage vertraagd? Of heb je je huurvoertuig beschadigd en moet je de franchise betalen? Voeg het Reispakket toe aan je KBC-Kredietkaart en ga overal ter wereld met een relaxed gevoel op reis.
  • Luxepakket (25,00 euro/maand): Wil je altijd en overal een premium beleving? Met het Luxepakket bij je KBC-Kredietkaart beleef je echt wat luxe is. Een Personal Lifestyle & Travel Manager staat 24/7 voor je klaar om je te inspireren bij je persoonlijke behoeften, bij het plannen van exclusieve reizen of het aankopen van high-end luxegoederen. Bovendien heb je altijd toegang tot airportlounges wereldwijd.

Ben je in het bezit van een Mastercard Silver, Gold of Platinum? Dan hoef niets te doen en kun je je huidige kaart gewoon blijven gebruiken. Op een later tijdstip nemen we contact met je op om je huidige kaart om te wisselen naar een nieuwe KBC-Kredietkaart. Heb je hierover nog vragen? Dan kun je contact opnemen met KBC Live.

Vraag je kredietkaart online aan

Goed om te weten

De KBC-Kredietkaart is een kredietkaart met als kaartuitgever: KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België. BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel, FSMA 026 256 A.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever: KBC Bank nv. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank nv.

Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor klachten. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement,  Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94 of bij ombudsman@ombudsfin.be, www.ombfin.be. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.