Reisverzekeringen: geen overbodige luxe
Ben je een fervente globetrotter? Dan weet je ongetwijfeld dat een reis zelden helemaal verloopt zoals gepland. Onvoorziene omstandigheden kunnen zowel positief als negatief uitdraaien. Helaas zijn die negatieve gebeurtenissen vaak ook synoniem met extra kosten. Denk maar aan een vlucht met vertraging of een diefstal. Een reisverzekering biedt dan soelaas. Die kun je apart afsluiten, maar de kans bestaat dat je al een gratis reisverzekering hebt boven op je kredietkaart. Ontdek hier alle details.
Wie avontuurlijk en ondernemend is aangelegd, denkt vaak dat er op reis niets kan gebeuren. Je bent namelijk voorzichtig en anticipeert op de mogelijke risico’s, toch? Niets is minder waar, want de meeste factoren heb je helaas niet zelf in de hand. Zo is niemand beschermd tegen diefstal, een vlucht met vertraging, enz. Wil je écht met een gerust hart op reis vertrekken? Dan sluit je beter een reisverzekering af. Daarmee ben je ingedekt tegen de belangrijkste financiële risico’s die gepaard gaan met een reis in binnen- of buitenland. Van diefstal en schade tot bagageverlies.
Gratis reisverzekeringen bij KBC-Kredietkaart Platinum
Met deze verzekering ben je gedekt voor de annulerings- en vervroegdeterugkeerkosten van je privéreizen die je hebt betaald met een KBC-betaalmiddel. Je krijgt tot 10.000 euro per schadegeval terugbetaald. We zetten de voorwaarden op een rijtje.
Reisannuleringsverzekering
Vergoeding  |
|
Belangrijkste voorwaarden |
|
Belangrijkste uitsluitingen |
|
Verzekering extra uitgaven bij vluchtvertraging en gemiste aansluiting
Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor drank en voeding of bijkomende overnachtingskosten die niet door de vervoerder betaald worden als je reis meer dan vier uur vertraging oploopt door bv. een annulatie of vertraging van een bevestigd vervoer, instapweigering wegens overboeking of een andere verzekerde oorzaak. De verzekering geldt voor reizen met een buitenlandse reisbestemming.
Verzekering extra uitgaven bij vluchtvertraging en gemiste aansluiting
Vergoeding |
|
Belangrijkste voorwaarden |
 |
Belangrijkste uitsluitingen | De verzekering geldt niet
|
Verzekering dringende aankopen bij vertraagde aflevering van bagage
Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor de dringende aankoop van de noodzakelijke vervangkledij en toiletartikelen die niet door de vervoersmaatschappij betaald worden als die aankoop het gevolg is van de vertraagde aflevering van je bagage.
De verzekering geldt voor reizen met een buitenlandse reisbestemming.
Verzekering dringende aankopen bij vertraging aflevering bagage
Vergoeding |
|
Belangrijkste voorwaarden |
|
Belangrijkste uitsluitingen | De verzekering geldt niet
|
Verzekering van de franchise bij schade aan de huurwagen
Je gaat op reis en huurt een wagen in het buitenland?
Deze verzekering betaalt je de franchise terug die de autoverzekeraar van de verhuurder jou aanrekent voor schade aan het gehuurde voertuig tijdens de huurperiode.
Verzekering van de franchise bij schade aan de huurwagen
Vergoeding |
|
Belangrijkste voorwaarden |
|
Belangrijkste uitsluitingen | De verzekering geldt niet
|
Goed om weten
Opgelet: lees de algemene voorwaarden van deze verzekering om de exacte draagwijdte te kennen: Reglement en algemene voorwaarden verzekeringen Platinum.
- De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
- Je KBC-kantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94.
Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning AlbertII-laan 8, bus 2, 1000 Brussel, ombudsman@ombudsfin.be.
Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be.
Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet. - Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen.
- Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.