Verzekering bescherming internetaankopen

Onlineaankoop beschadigd bij levering? Je KBC-kredietkaart dekt de kosten

Verzekering bescherming internetaankopen

Onlineaankoop beschadigd bij levering? Je KBC-kredietkaart dekt de kosten

Wat is verzekerd?

Deze verzekering biedt bescherming bij onlineaankopen in een webshop (EU/VS). Is de koelkast die je online hebt gekocht, beschadigd bij levering of werd het verkeerde product geleverd en weigert de leverancier zijn verantwoordelijkheid te nemen? Dan zorgt deze verzekering ervoor dat je je geld terugkrijgt.

Wanneer ben je verzekerd?

  • Je moet je aankoop volledig betalen met een KBC-Kredietkaart Gold of KBC-Kredietkaart Platinum
  • Je aankoop moet minimaal 100 euro bedragen
  • Alleen geldig voor apparaten die voorkomen op de lijst met verzekerde goederen

Deze verzekering is gratis en optioneel. Om op de dekking een beroep te kunnen doen, moet je deze verzekering afsluiten.

Deze verzekering is gekoppeld aan de volgende kredietkaarten

Goed om weten

Opgelet: lees de algemene voorwaarden van deze verzekering om de exacte draagwijdte te kennen (pdf, vanaf p. 15)

  • De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
  • Je KBC-kantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 62 084 (gratis) of 078 15 20 45 (betalend), fax 016 86 30 38.
    Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning AlbertII-laan 8, bus 2, 1000 Brussel, tel. 02 545 77 70, fax 02 545 77 79, e-mail ombudsman@ombudsfin.be.
    Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as, www.ombudsman.as.
    Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen.
  • Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
    De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Voordelen van je kredietkaart

Voordelen van je kredietkaart

Met je kredietkaart betaal je veilig en overal ter wereld. Maar wist je dat er ook tal van verzekeringen aan je kredietkaart gekoppeld zijn? Ontdek ze hier!
Papieren overschrijvingen scannen in KBC Mobile

Papieren overschrijvingen scannen in KBC Mobile

Met KBC Mobile kun je de klassieke papieren overschrijvingen scannen en betalen. Makkelijk en veilig.
Zonder zorgen op reis met de apps van KBC!

Zonder zorgen op reis met de apps van KBC!

Vreemde munten bestellen, in de souvenirwinkel je saldo checken, je rekening aanvullen om je kredietkaartafrekening te betalen: met onze apps regel je al je bankzaken en verzekeringen. Voor, tijdens en na je reis. Check onze mobiele reistips.
Gloednieuwe functies voor je tiener

Gloednieuwe functies voor je tiener

Hoera! Er is heel wat nieuws gelanceerd in de K’Ching-app. Met 5 gloednieuwe functies hebben we de app voor je tiener nog veiliger, interactiever en educatiever gemaakt.