Hoe internetfraude melden?

Hoe internetfraude melden?

Fraude melden

Slachtoffer van fraude?

Bel onmiddellijk 016 432 000 - 24/7 bereikbaar.

  • Je hebt persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website.
  • Je hebt persoonlijke gegevens via telefoon doorgegeven aan een onbekende.
  • Je merkt een betaling op die je zelf niet ingevoerd hebt.
  • Je smartphone is gestolen of je bent hem verloren.
    Ben je ook je debetkaart kwijt? Blokkeer je kaart dan onmiddellijk in KBC Mobile. Tik op de kaart die je wilt blokkeren, selecteer 'Card Stop' en volg de stappen. Of laat die dan onmiddellijk blokkeren via Card Stop (078 170 170). Meer info vind je hier.

Iets verdachts opgemerkt?

Stuur een e-mail naar secure4u@kbc.be​ .

Hoe herken je een verdachte e-mail?

phishing via mail
  • Er wordt vaak verwezen naar een veiligheidsprobleem met je debetkaart of je bankrekening.
  • Je moet dringend actie ondernemen.
  • Je kunt het probleem oplossen door een bijlage te openen of op een link klikken. De link brengt je naar een valse website waar je persoonlijke gegevens moet ingeven (je debetkaartnummer, de codes die je berekent met je kaartlezer, enz.…).

Hoe herken je een verdachte telefoon?

Phishing via telefoon

 

  • Je wordt gebeld door een onbekende die probeert om persoonlijke informatie te krijgen, bijvoorbeeld je debetkaartnummer of de codes die je berekent met je kaartlezer. 

KBC Cybersecurity Service

Bescherm je computers, tablets en smartphones tegen virussen en onveilige websites en jezelf tegen phishing.

Hoe kan ik veilig internetbankieren?

Geef hackers geen kans met deze veiligheidstips

Wat doen internetcriminelen?

Kom alles te weten over veel voorkomende cyberaanvallen zoals phishing en malware

Wat doet KBC om internetbankieren te beveiligen?

Betaallimieten en automatisch afmelden zijn een paar voorbeelden

Maak je woning slim én veilig

Alles in orde thuis? De slimme sensoren van KBC SmartHome sturen een signaal naar je smartphone als er iets mis is. Bestel nu je pakket!

Vragen over wonen

Een woning kopen? Hier leggen we je onder andere uit hoe je een hypothecaire lening of een brandverzekering simuleert en aanvraagt in KBC Mobile.

Budgetfaciliteit (FAQ)

  • Hoe lang mag ik onder nul staan?
  • Wat zijn de kosten als ik onder nul sta?
  • Ontdek het antwoord op al je vragen

Hoe inbraak voorkomen?

Hoe voorkom je inbraak in je woning? En hoe bereid je je voor op eventuele schade bij diefstal?