KBC gaat niet zomaar in op vragen van derde partijen
Heb je als derde vragen over klanten, bijvoorbeeld omdat je bij de politie bent, of notaris of advocaat, dan kun je terecht bij de KBC-dienst Inlichtingen aan derden, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven. Die gespecialiseerde dienst zal je vraag beantwoorden, rekening houdend met de bankdiscretieplicht en de privacywetgeving. KBC-bankkantoren of andere diensten zullen je dus doorverwijzen.
Omdat KBC zijn discretieplicht en de privacywetgeving moet naleven, kan het enkel antwoorden op vragen van derden als die gebaseerd zijn op een wettelijke bepaling, die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, of met de toestemming van de betrokkene.
In het laatste geval raadt KBC zelfs aan om de gegevens bij de betrokkene zelf op te vragen.
KBC kan niet aansprakelijk worden gesteld als de rechtmatige ontvangers van gegevens, persoonsgegevens van klanten of van rechtspersonen door een buitenlandse wettelijke verplichting aan lokale autoriteiten moeten voorleggen. Of als ze persoonsgegevens onveilig behandelen.
KBC-Klachtenmanagement beantwoordt de vragen van Ombudsfin, de ombudsman voor banken.
Je kan hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.