Ontwikkelen en leveren van bepaalde diensten
KBC heeft een gerechtvaardigd belang om IT-infrastructuur te ondersteunen, processen te verbeteren, medewerkers te coachen en de dienstverlening te verbeteren. Dit omvat onder meer:
- Evalueren, vereenvoudigen, testen en verbeteren van processen en de website bijvoorbeeld door opvolging van het (niet-volledig) doorlopen van simulaties, statistieken, tevredenheidsonderzoek, gegevens uit cookies (zoals voorkeurinstellingen voor en klikgedrag op de website).
- Evalueren en verbeteren van processen, zoals klachtenmanagement, aan de hand van gegevens over klachten
- Opleiden en coachen van medewerkers. Dit kan bijvoorbeeld door het opnemen van telefoongesprekken.
- Verbeteren van processen zoals:
- Raadplegen van de Centrale voor Kredieten aan Particulieren voor het verlenen van een particulier krediet.
- Peilen naar je kennis en ervaring met beleggingen in het kader van de bescherming van beleggers (MIFID).
- Uitvoeren van berekeningen om een correcte vastgoedschatting aan te leveren.
- We kunnen persoonsgegevens verwerken voor de ontwikkeling, training en inzet van kunstmatige intelligentie (AI)-systemen of andere innovatieve technologieën voor de verschillende doeleinden die in deze privacyverklaring worden beschreven. AI kan bijvoorbeeld worden gebruikt om operationele efficiëntie te bereiken of om besluitvormingsprocessen te automatiseren.
Je kan hier een pdf-versie van de KBC privacyverklaring vinden.