Kate is je digitale assistent die in KBC Mobile klaarstaat om je te helpen op elk uur van de dag. Je kunt Kate vragen stellen over je dagelijkse bankzaken, je verzekeringen of andere diensten die KBC aanbiedt.
Je vindt Kate in KBC Mobile via het blauwe icoon rechtsboven.
Standaard kun je Kate eenvoudige vragen stellen over producten, diensten en toepassingen die KBC aanbiedt in KBC Mobile. Je kunt je vraag schrijven en in sommige gevallen inspreken. Je kunt Kate vragen een overschrijving uit te voeren, een betaling op te zoeken of het verzekeringsbewijs van je voertuig te tonen.
Maar Kate doet meer dan luisteren en uitvoeren. Vraag je bijvoorbeeld je AssurCard-nummer op, dan zal Kate je ook vragen om je te helpen met je aangifte voor een hospitalisatie.
Kies je voor de proactieve diensten? Dan ontvang je vrijblijvende suggesties. Kate stuurt je dan een bericht als je bijvoorbeeld kunt besparen op je verzekering of je energiefactuur.
Kate wordt elke dag slimmer en leert voortdurend bij door de vragen die je stelt. Als Kate het antwoord niet weet, verbindt Kate je door met een collega van KBC Live. De volgende keer zal Kate wellicht zelf het antwoord op je vraag kennen.
Je privacy is zeer belangrijk voor ons. Hoe we met je gegevens omgaan, lees je in onze Privacyverklaring.
In sommige gevallen kun je al met KateĀ praten. Naast de tekstinvoerbalk verschijnt dan een microfoontje. Tik erop, spreek je vraag in en KateĀ zal naar je luisteren en met je praten.
Om KateĀ te gebruiken, open je KBC Mobile. Voor alle verrichtingen die je moet tekenen (zoals een overschrijving), moet je opnieuw je pincode of je vingerafdruk invoeren. Verlaat je KBC Mobile, dan is ook KateĀ niet meer beschikbaar. Zo gebruik je KateĀ in alle veiligheid.
KateĀ is een gratis dienst.
Onder 'Mijn KBC' vind je al de producten en diensten die je hebt bij KBC. Je vindt er ook een overzicht van je berichten. Via het icoon van het belletje rechts bovenaan ga je naar het overzicht van al je communicatie met KBC. In het contactentabblad zie je de verschillende manieren contact op te nemen met KBC. Wil je een afspraak maken? Vraag het gerust aan Kate, je digitale assistent in KBC Mobile.
Natuurlijk kun je inĀ KBC Mobile ook chatten met Kate, die je helpt om tijd en geld te besparen. Om Kate te bereiken, tik je rechtsboven op het Kate-icoon.
Digitale klanten kunnen geen post op papier meer ontvangen.
Een 'Bericht' is persoonlijke communicatie tussen jou en je KBC-relaties: je kantoor, je agent, je relatiebeheerder. Je kunt berichten ontvangen, beantwoorden en versturen. Je kunt ook bijlagen van beperkte grootte meesturen.
Om zelf een nieuw bericht te sturen, tik je op het icoon van het belletje bij āJe contactenā en dan op ƩƩn van je contacten. Kies dan 'Bericht sturen'. Dit is enkel mogelijk enkel mogelijk voor je verzekeringsagent en je contactpersonen.
Je kunt je berichten zelf verwijderen, maar na 2 jaar worden ze automatisch verwijderd.
Als er een belangrijk bericht is toegekomen in KBC Mobile, dan sturen we je hiervoor een bericht via e-mail.Ā Op je startscherm in KBC Mobile krijg je ook een boodschap die je meteen naar het document brengt. Laat je meldingen geactiveerd en blijf op de hoogte!
Om een mailtje te krijgen, moet je e-mailadres natuurlijk gekend zijn in KBC Mobile. Zo voeg je je e-mailadres toe:
- Tik op je startpagina op je profielicoon linksboven
- Ga naar 'Persoonlijke gegevens' onder 'Profiel'
- Tik op het pennetje om je e-mailadres in te vullen.
- Teken met je geheime code
KBC Mobile
- Tik onderaan rechts op je scherm op Meer > Profiel > Klantgegevens
- Tik op het pennetje om je e-mailadres in te vullen
- Teken met je geheime code
KBC Touch
- Klik bovenaan rechts op je scherm op Profiel > Klantgegevens
- Vul je e-mailadres in
- Teken met je geheime code
KBC Mobile
Je berichten vind je onder 'Mijn KBC'. Je documenten vind je onder het icoon van het belletje rechts bovenaan, tik daarna op āDocumentenā. Scroll naar beneden voor een overzicht.Ā Ook je documenten vind je op je startpagina onder het belletje.
KBC Touch
- Meld je aan in KBC Touch
- Klik bovenaan in de blauwe balk op āberichtenā. Hier vind je al je berichten en documenten terug
- Kies een bericht of document dat je wilt raadplegen
- Lees of download je gekozen document
Wettelijke verplichte mededelingen, facturen, (fiscale) attesten en andere belangrijke documenten die je het beste langer bewaart, vind je onder āDocumentenā.
Als je KBC Mobile gebruikt, is het niet mogelijk om je documenten per post te ontvangen.
Als er een belangrijk document is toegekomen in KBC Mobile, dan sturen we je hiervoor een bericht per e-mail of een melding op je smartphone of tablet.Ā Om een mailtje te krijgen, moet je e-mailadres natuurlijk gekend zijn in KBC Mobile.Ā
Op je startscherm vanĀ KBC Mobile krijg je ook een boodschap die je meteen naar het document brengt.
Om documenten te bewaren, gebruiken we Doccle. Doccle bewaart je documenten minstens 7 jaar.
Je hoeft Doccle zelf niet te activeren, al je documenten zijn gewoon zichtbaar in KBC Mobile ofĀ KBC Touch
Je kunt je documenten opvragen in KBC Mobile, KBC Touch of Doccle.
Doccle is een digitale brievenbus waarmee je documenten van bedrijven kunt ontvangen, organiseren en archiveren. Om je documenten in KBC Mobile of KBC Touch op te vragen, heb je geen Doccle-account nodig.
Een account kan wel interessant zijn om documenten te delen, of om documenten van verschillende leveranciers op ƩƩn locatie te bewaren. Als je een Doccle-account hebt, kun je ƩƩn enkele tik van KBC Mobile naar Doccle.
In Doccle ontvang je bank- en verzekeringsdocumenten van KBC. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Fiscale attesten
- Uitgavenstaat van je kredietkaart
- Documenten over het aflopen van je verzekeringscontract
- Documenten van je woningkrediet
Als je Doccle gebruikt, kun je je uitgavenstaat daar opvragen.
Heb je je aangetekende zending digitaal in ontvangst genomen met itsmeĀ® of je eID? Dan kun je je aangetekende zending downloaden.Ā Deze download vind je nadien ook via het icoon van het belletje rechts bovenaan, op het tabblad 'Documenten'.
Kate, je relatiebeheerder (als je er ƩƩn hebt) en/of je kantoor en/of KBC Live en/of je agent.
KBC Live is een team van experten dat voor jou ter beschikking staat met een antwoord op al je vragen. Als je een relatiebeheerder hebt, is dit team je eerste aanspreekpunt. Heb je geen relatiebeheerder of kun je hem niet bereiken, dan staan de experten van KBC Live klaar om je te helpen op het tijdstip dat jou het beste past.
Vraag het aan Kate.Ā Kate helpt je om een afspraak te maken, je afspraak te wijzigen of te annuleren.
Ja, dat kan.
- Tik op het bel-icoon rechtsbovenaan en kies het tabblad āContactenā
- Scroll omlaag en tik op je afspraak
- Tik op de 3 puntjes en kies 'Aan kalender toevoegen'
Meld je aan in KBC Mobile en vraag het aan Kate of ga of ga naar je contacten via het icoon van het belletje rechts bovenaan en tik daarna op āContactenā. Daar vind je een overzicht van je afspraken. Tik op de juiste afspraak. Hier vind je alle details van je afspraak en de knop om het gesprek in MS Teams op te starten.
Een melding, ook wel pushmelding genoemd, is een persoonlijke boodschap die je ontvangt op je smartphone of tablet. Ook wanneer je niet aangemeld bent in KBC Mobile.
In de instellingen van je smartphone of tablet kun je per app instellen of je al dan niet meldingen wilt ontvangen.Ā Zet je de meldingen voor KBC Mobile aan, dan mis je geen belangrijke berichten.
Voor enkele specifieke meldingen kun je zelf kiezen of je ze wilt ontvangen. Deze meldingen beheer je in je instellingen.
- Meldingen over betalingen: Start > Je foto of het icoon linksboven > Pushmeldingen
- Extra gebuiksgemak: Start > Je foto of het icoon linksboven > Beveiliging en privacy > Privacy > Extra gebruiksgemak
- Commerciƫle meldingen: Start > Je foto of het icoon linksboven > Beveiliging en privacy > Privacy > Commerciƫle instellingen > Hoe wil je commerciƫle berichten ontvangen?
Ben je niet aangemeld in KBC Mobile, dan verschijnt een pop-up op het startscherm van je toestel. Ben je wel aangemeld, dan verschijnt de melding bovenaan het scherm in de app.
Voor iOS verschijnt er op de KBC Mobile-app ook een badge (rondje met daarin een nummer) om aan te geven dat er een nieuwe melding is.
Heb je in de instellingen van je smartphone of tablet meldingen van KBC Mobile aangezet, ddan sturen we je dringende meldingen, zoals een vermoeden van fraude op je betaalkaart, een bericht van je kantoor, een te ondertekenen document.
Heb je gekozen voor 'Extra gebruiksgemak', dan krijg je ook meldingen. Enkele voorbeelden:
- Een melding wanneer het voor jou voordeliger is om van een volledige naar een kleine omniumverzekering over te schakelen.
- Een melding die je vraagt of je schade wilt aangeven als er storm in je regio was.
- Een melding die je laat weten dat je dienstencheques van Pluxee bijna op zijn als je de extra dienst 'Pluxee' gebruikt.
Daarnaast kun je ook commerciƫle berichten ontvangen in de vorm van pushmeldingen. Hoe je commerciƫle berichten wilt onvangen, stel je zo in:
- Tik op je startpagina op je foto of het icoon links boven
- Scroll naar 'Beveiliging en privacy'
- Tik op 'Privacy' > 'Commerciƫle instellingen'
- Kies onderaan hoe je commerciƫle berichten wilt ontvangen
De informatie in de melding is beperkt en geeft eerder een indicatie van de inhoud en het type melding. Tik je op de melding, dan krijg je meer informatie.
Wanneer je een rekening van een andere bank toevoegt, geef je KBC de toestemming om gedurende een beperkte periode, bijvoorbeeld 90 dagen, deze rekening te raadplegen. Zodra deze periode verstreken is, moet je opnieuw toestemming geven. Zo kunnen we de rekeninginformatie weer raadplegen. Doe je dat niet, dan krijg je ook geen meldingen voor inkomende betalingen meer.
Je vindt in KBC Mobile een overzicht van je acties via een tegel met rode bel op je startpagina of via het bel-icoontje rechtsbovenaan. Er verschijnt een rood bolletje bij het bel-icoontje zolang de actie nog uitgevoerd word. Als deze tegel er niet staat, dan heb je geen uit te voeren acties. InĀ KBC Touch verschijnt het icoon met een belletje bovenaan enkel als er een actie klaarstaat.
In het lijstje van 'Acties' willen we je aandacht vestigen op te betalen facturen, aan te zuiveren rekeningen, of te tekenen documenten.
Tik gewoon op de actie die je wilt uitvoeren. Je wordt dan door de verschillende stappen geleid.
Nee. Per actie staat vermeld waar je de actie kunt uitvoeren: in KBC Mobile, KBC Touch of KBC Invest.