Sms-diensten

Sms-diensten

1. Sms-dienst "Veilig kaartgebruik"

Kaart ingehouden

Als je KBC-Bankkaart, KBC-Kredietkaart of KBC-Prepaid Kaart wordt ingehouden door een KBC- of CBC-Matic-geldautomaat, brengt KBC je daarvan op de hoogte per sms. Zo kun je snel de nodige stappen ondernemen.

Nieuwe kaart per post onderweg

Bereikt je KBC-Bankkaart, KBC-Kredietkaart of KBC-Prepaid Kaart haar vervaldag, dan hernieuwt KBC de kaart automatisch. Met een sms'je verwittigt KBC je ervan dat de nieuwe kaart per post naar je onderweg is.

Nieuwe kaart tijdig activeren

Om te vermijden dat je voor verrassingen komt te staan op het moment dat je oude KBC-Bankkaart, KBC-Kredietkaart of KBC-Prepaid Kaart onbruikbaar wordt, herinnert KBC je er met een sms aan om je nieuwe kaart tijdig te activeren.

Pincode gekozen

Wanneer je via de KBC-Matic-geldautomaat voor de eerste keer een pincode kiest voor uw nieuwe betaalkaart, verwittigt KBC je met een sms dat een pincode werd gekozen. Koos je die pincode niet zelf? Blokkeer uw kaart dan via Card Stop.

In- of uitschrijven? Stuur ons een chatbericht of telefoneer met KBC Live

2. Sms-dienst “Onuitvoerbare betaalopdrachten”

KBC-Betaalagenda niet uitgevoerd

Als er onvoldoende geld beschikbaar is op je rekening op de dag van de gewenste uitvoeringsdatum van de KBC-Betaalagenda, brengt KBC je daarvan op de hoogte per sms. Je kunt dan voor voldoende geld op je rekening zorgen, zodat de betaling alsnog kan worden uitgevoerd.

Periodieke opdracht niet uitgevoerd

Als er onvoldoende geld beschikbaar is op je rekening op de dag van de gewenste uitvoeringsdatum van de periodieke opdracht, brengt KBC je daarvan op de hoogte per sms. Je kunt dan voor voldoende geld op uw rekening zorgen, zodat de betaling alsnog kan worden uitgevoerd.

Domiciliëring niet uitgevoerd

Als er onvoldoende geld beschikbaar is op je rekening op de vervaldag van het domiciliëringsmandaat, brengt KBC je daarvan op de hoogte per sms. Je kunt dan voor voldoende geld op je rekening zorgen, zodat de domiciliëring alsnog kan worden uitgevoerd.

In- of uitschrijven? Stuur ons een chatbericht of telefoneer met KBC Live

3. Sms-dienst “Herinnering betalingen"

Verzekeringspolis

Wanneer je verzekeringspolis niet (volledig) betaald is 10 dagen na de vervaldag, brengt KBC je daarvan op de hoogte per sms. Wil je deze sms-dienst liever uitschakelen? Contacteer dan je KBC-kantoor of -verzekeringsagent

De verschillende sms-diensten worden automatisch verzonden en zijn gratis.

Je mooiste foto op je bankkaart

Je mooiste foto op je bankkaart

Personaliseer je bankkaart met een zelfgekozen foto.
Je risicoprofiel hernieuwen

Je risicoprofiel hernieuwen

Je risicoprofiel hernieuwen doe je voortaan makkelijk en snel in KBC Touch.
Instellingen wijzigen in KBC Mobile

Instellingen wijzigen in KBC Mobile

Via de instellingen wijzig je vlot je limieten of koppel je een smartwatch.
Een betaal-app voor je smartphone?

Een betaal-app voor je smartphone?

Welke betaal-app kies je? KBC Mobile of Payconiq? Allebei apps om elkaar of in de winkel te betalen zonder cash of bankkaart. Gewoon, met je smartphone. Kies de app die het beste bij je past.