Veel gestelde vragen over de KBC Cybersecurity Service

Veel gestelde vragen over de KBC Cybersecurity Service

Pakketkeuze wijzigen

Hoe kan ik de KBC Cybersecurity Service aankopen/annuleren?

Je kan de KBC Cybersecurity Service aankopen/annuleren op de volgende manieren:

  1. Via KBC Touch of KBC Mobile:
    Ga naar de details van de rekening waarmee je je bijdrage voor de KBC Cybersecurity Service wilt betalen/betaalt.
    Klik op het pijltje naast KBC Cybersecurity Service in de tab 'Beheer'.
  2. Via een medewerker in je KBC-kantoor:
    Wil je graag begeleiding bij het aankopen of annuleren van de KBC Cybersecurity Service, bel dan naar KBC Live op het nummer 078 152 153. Onze medewerkers helpen je graag. 
 

Welk antiviruspakket kies ik het best?

Norton, McAfee en Kaspersky zijn vergelijkbare antiviruspakketten. Welk pakket je het best kiest, hangt af van je persoonlijke voorkeur. Wil je graag meer informatie over de verschillende pakketten? Je vindt hier ons aanbod antivirussoftware en de systeemvereisten.  

 

Heeft de antivirussoftware ook een spamfunctie?

De aangeboden antivirusproducten hebben een spamfunctie :

Norton:  voor ondersteunde e-mail clients
Microsoft Office Outlook
Info: https://support.norton.com/sp/en/uk/home/current/solutions/v37793624
Info client ondersteuning: https://support.norton.com/sp/en/uk/home/current/solutions/v1608238

Kaspersky: voor ondersteunde e-mail clients
Microsoft Office Outlook
Microsoft Outlook Express/Windows Mail
Info: https://support.kaspersky.com/14034

McAfee: voor ondersteunde e-mail clients en webmail
Microsoft Office Outlook
Microsoft Outlook Express/Windows Mail
Webmail
Info: https://smarthelp.mcafee.com/help/mcafee/18.3/ui/total%20protection/en-us/GUID-38309231-AF64-4C5A-8FE0-9B6832E613C5.html

 

Hoe kan ik mijn antiviruspakket wijzigen?

Helaas kun je je huidige pakket niet wijzigen.
Je kunt wel je huidige KBC Cybersecurity Service opzeggen en een nieuwe aanvragen met het gewenste pakket.
Dat brengt geen extra kosten met zich mee.

De KBC Cybersecurity Service annuleren en opnieuw aanvragen kan op de volgende manieren:

  1. Via KBC Touch of KBC Mobile:
    Ga naar de details van de rekening waarmee je je bijdrage voor de KBC Cybersecurity Service betaalt.
    Klik op het pijltje naast KBC Cybersecurity Service in de tab 'Beheer'.
  2. Via een medewerker in je KBC-kantoor:
    Wil je graag begeleiding bij het annuleren/aanvragen van de KBC Cybersecurity Service, bel dan naar KBC Live op het nummer 078 152 153. Onze medewerkers helpen je graag.
 

Mijn e-mailadres is gewijzigd, wat nu?

Belangrijk is dat je je e-mailadres aanpast via Touch of Mobile , onder 'Profiel' en dan 'Klantgegevens'.
Zo ben je zeker dat de volgende verlengingsmail naar het juiste e-mailadres wordt gestuurd.

 

Installeren en verlengen

Hoe kan mijn gezin gebruikmaken van de KBC Cybersecurity Service?

Ook je gezin kan gebruikmaken van de KBC Cybersecurity Service.
Bij het installatieproces kun je het e-mailadres van je gezinsleden doorgeven. Zij kunnen dan op hun toestel de mail openen en de software installeren.

 

Op welke apparaten kan ik de antivirussoftware installeren?

Je abonnement dekt toestellen met Microsoft Windows, Mac OS X en Android als besturingssysteem.
Voor IOS zijn de functionaliteiten beperkt:

McAfee: beperkte functionaliteit
WiFi Scanner¹,  Media Vault², Antidiefstal³, Websitebeveiliging⁴
Info: https://www.mcafee.com/en-us/antivirus/ios.html

Norton: beperkte functionaliteit
WiFi Scanner¹, Websitebeveiliging⁴, Apparaatbeveiliging⁵
Info: https://us.norton.com/mobile-security-for-ios

Kaspersky: beperkte functionaliteit
Security Live⁵, Account Controle⁶, Secure Connection VPN ⁷
Wachtwoordbeheer ⁸
Kaspersky Security Cloud IOS: https://support.kaspersky.com/13960, https://apps.apple.com/us/app/kaspersky-security-cloud/id1089969624
Algemene Info: https://www.kaspersky.com/blog/ios-security-explainer/23811/

¹ Scant het beveiligingslevel van de wifi en geeft een waarschuwing.
² Je kunt bestanden achter een pincode beveiligen.
³ Je toestel vergrendelen vanop afstand in geval van diefstal en je toestel via GPS terugvinden.
⁴ Controleert de websites die je bezoekt en geeft een waarschuwing als je op onbetrouwbare sites komt.
⁵ Geeft meldingen als je apparaat niet geüpdatet is of kwetsbaarheden bevat.
⁶ Controleert je online accounts en stelt vast of ze mogelijk gecompromitteerd zijn geweest.
⁷ Versleutelt je internetverkeer en stuurt het via Kaspersky-servers om te voorkomen dat het verkeer op openbare
   wifi gelezen kan worden. Beperkt tot 500 MB per dag.
⁸ Slaat je wachtwoorden op achter één hoofdwachtwoord en vult ze automatisch in op websites.
 

 

Wanneer krijg ik mijn bevestigingsmail of verlengingsmail toegestuurd?

Bij aankoop krijg je binnen de 24 uur een bevestigingsmail met je productcode en de instructies om je pakket te installeren.
Daarna krijg je jaarlijks, ongeveer 60 dagen vóór de vervaldatum een verlengingsmail met je nieuwe productcode.

 

Gebeurt de jaarlijkse verlenging automatisch of moet ik toch nog iets doen?

De verlenging gebeurt niet automatisch. Je krijgt jaarlijks een nieuwe productcode toegestuurd via mail met als afzendadres info@cybersecurityservice.KBC.be.
Deze mail ontvang je ongeveer 60 dagen vóór de vervaldatum van je abonnement. De productcode gebruik je dan om de nieuwe licentie te activeren.

 

Installeren of verlengen lukt niet.

Hiervoor kun je terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0.
Zij kunnen je begeleiden wanneer je aan je computer zit.

 

Hoe moet ik mijn gsm/tablet koppelen? Hoe verlengen op alle toestellen? De productcode op elk toestel apart ingeven of is de verlenging op 1 toestel voldoende?

Gsm of Tablet kun je koppelen door de app op het apparaat te installeren. Dat doe je door in te loggen op je account en de installatie van daar te starten.
Online verlengen zou genoeg moeten zijn voor alle apparaten, omdat ze allen aan de account verbonden zijn.
Bij Norton lijkt dat een probleem te zijn en raden we je aan om dat voor alle apparaten ook lokaal te verlengen.
Voor pc's kan dat door in het programma rechtsboven op ‘Help’ te klikken en de optie ‘Productcode invoeren’ te selecteren.
Voor gsm's en tablets doe je dat door in de app op het menu te klikken en de optie ‘Verlengen’ aan te duiden en dan ‘Productcode invoeren’.
 

 

Ik bezit momenteel Norton Security Deluxe, maar de sleutel die ik heb ontvangen is voor Norton 360 Deluxe.

Vanaf oktober 2019 kun je zonder meerprijs upgraden naar de nieuwe Norton 360.
Vanaf dan zul je bij aankoop of verlenging een licentie ontvangen van Norton 360 Deluxe in plaats van Norton Security Deluxe.
Je mag deze nieuwe sleutel gewoon invoeren.
Bij verlengingen zal de Norton Security Deluxe dan automatisch geüpdatet worden naar de nieuwe Norton 360 Deluxe.
 

 

Mag ik ingaan op de aanbiedingen die ik zelf van Norton, Kaspersky of McAfee ontvang?

We raden je aan niet in te gaan op aanbiedingen van Norton, McAfee of Kaspersky zelf.
Doe je dat toch, dan loop je het risico dubbel te betalen.

 

Wanneer vervalt mijn abonnement?

Je kunt je abonnement en de status ervan controleren in de account van je antiviruspakket. Daar vind je ook de vervaldatum van je abonnement terug.

 

Ik woon in het buitenland, hoe kan ik de helpdesk bereiken?

In het buitenland kun je de helpdesk bereiken op het nummer +32 15 63 22 80

 

Betaling

Hoe gebeurt de afrekening van het pakket?

Aankopen vanaf de tweede werkdag van de maand worden afgerekend in de daaropvolgende maand.
Stel dat je de KBC Cybersecurity Service aankoopt op 3 augustus, dan gebeurt de afrekening eind september via de bijdrage van je zichtrekening.
 

 

Ik heb per ongeluk rechtstreeks aan Norton/McAfee/Kaspersky betaald. Hoe kan ik dit annuleren en de betaling terugvorderen?

Aangezien je rechtstreeks aan Norton/McAfee/Kaspersky hebt betaald, kunnen wij dit helaas niet voor jou annuleren.
Binnen 30 dagen na aankoop kunt u wel zelf de annulatie aanvragen. Neem daarvoor contact op met de klantenondersteuning van het bedrijf zelf.

 

Licentiecode (productcode)

Waar moet ik mijn productcode ingeven?

In de e-mail die je van ons ontvangt (met als afzendadres info@cybersecurityservice.KBC.be) vind je de link naar de pagina waar je vervolgens kunt klikken op het juiste onderwerp.
Bij aankoop van de KBC Cybersecurity Service klik je eerst op "Registratie". Volg dan de stappen om je productcode in te voeren en de registratie te voltooien. Installeer vervolgens de software.
Bij verlenging klik je op "Verlenging". Volg dan de stappen om je productcode in te voeren.

 

Moet ik de productcode onmiddellijk ingeven?

Zodra je de nieuwe productcode hebt ontvangen, mag je deze op eender welk moment ingeven. Maar doe het zeker vóór de vervaldatum van je huidige licentie. De exacte vervaldatum vind je in je account.

 

Productcode niet ontvangen?

Hiervoor kun je terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0. Zij kunnen de mail met productcode opnieuw versturen.

 

Ik heb per ongeluk de e-mail met productcode verwijderd.

Hiervoor kun je terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0. Zij kunnen de mail met productcode opnieuw versturen.

 

Ik heb mijn productcode ingevoerd. Hoe weet ik nu of alles correct is verlopen?

In de account van je antiviruspakket kun je controleren of je licentie correct geactiveerd is.
Hiervoor kun je ook terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0. Zij kunnen voor je nakijken of de productcode correct geactiveerd is.

 

Cera vennoten

Cera vennoten: Hoe krijg ik de korting?

Deze korting wordt automatisch verrekend.

 

Cera Vennoten: Krijg ik korting als ik al een KBC Cybersecurity Service overeenkomst heb?

De korting voor Cera-vennoten wordt ook toegekend aan klanten die al een KBC Cybersecurity Service overeenkomst hebben.
Ze wordt automatisch verrekend, je hoeft daar zelf niets voor te doen.

 
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.