Zo geef je een schadegeval aan
Aangifte doen met je smartphone via KBC Mobile
Met onze gratis app KBC Mobile kun je online schade aan je auto aangeven. Nadien vind je alle info over je dossier in de app en kun je je hersteller kiezen. Hebben we extra gegevens van je nodig? Ook die geef je makkelijk door met de app.
Aangifte doen via je agent of ons callcenter
- Via je KBC-verzekeringsagent
Je vertrouwde KBC-verzekeringsagent helpt je graag bij de opening van je schadedossier en de verschillende stappen in de schadeafhandeling.
Zoek je KBC-verzekeringsagent. - Via ons callcenter:
Kun je je KBC-verzekeringsagent niet bereiken of heb je naar aanleiding van je schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig, dan kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht bij ons callcenter
Hoe zorg je voor een snelle afhandeling?
Bezorg ons zo snel mogelijk alle nuttige beschikbare informatie:
- Het ingevulde Europees aanrijdingsformulier
- Alle bewijsstukken die je schade aantonen
- Het nummer van het proces-verbaal
- Een kopie van je verklaring aan de politie
Kwetsuren?
- Raadpleeg een arts
- Ben je niet naar de spoeddienst geweest, ga dan naar je huisarts
- Bewaar de medische attesten, maak een kopie van alle dokters- en apothekersrekeningen en een overzicht van alle kosten
- Kreeg je het ongeval op weg van en naar het werk, breng dan je werkgever op de hoogte
Word je gedagvaard voor de politierechtbank?
Bezorg ons
- Een kopie van de dagvaarding
- Naam en adres van je advocaat, als je al weet welke advocaat je wilt
- Kopie van de vaststelling van overtreding. Die ontvang je per post na de overtreding