Schade aangeven? Dat doe je zó

Schade aangeven? Dat doe je zó

Een schadegeval – zoals een lek in het dak, een brand, diefstal of vandalisme – komt altijd op het verkeerde moment. En wanneer je ermee te maken krijgt, gaat je aandacht natuurlijk vooral uit naar een oplossing voor het probleem: je wilt dat lek (laten) maken of die gestolen laptop terugkrijgen. Je verliest dus liever niet te veel kostbare tijd en energie met de aangifte van het schadegeval. Gelukkig maken wij het je heel makkelijk om schade aan te geven. Volg even mee.

Bij ons kun je terecht. Op elk moment

Het stormt niet alleen tijdens de openingsuren van onze kantoren. Daarom zorgen wij ervoor dat jij op eender welk moment een aangifte kunt doen: ’s avonds laat, in het weekend, voor dag en dauw – en natuurlijk ook tijdens de kantooruren.

Aangifte doen via onze app of telefonisch

Je wilt een schadegeval aangeven? Dan heb je als KBC-klant verschillende opties:

  1. Geef je schadegeval aan via KBC Assist. Deze handige app bespaart je heel wat tijd en papierwerk. Hij kan je ook meteen in contact brengen met je verzekeringsagent of de KBC-bijstandscentrale. Zo gaat zelfs een digitale aangifte gepaard met persoonlijke ondersteuning.
  2. Je kunt telefonisch contact opnemen met je KBC-verzekeringsagent.
  3. Je kunt ook de intake van je schadegeval zelf doen op 0800 964 64 of op het nummer
    +3216 24 24 24 als je vanuit het buitenland belt.

Deze informatie bezorg je aan je contactpersoon

Schade verzekering

Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen, hebben we de volgende informatie nodig:

  • De datum waarop de schade zich voordeed
  • Een korte omschrijving van de schade (waterschade, glasbreuk, schade door brand, …)
  • Foto’s en eventuele andere bewijsstukken die de schade aantonen

Bezorg ons die informatie via KBC Assist of je verzekeringsagent, en wij doen de rest!

Schade aangeven: zó gebeurd.

Persoonlijke begeleiding

Goed om te weten is dat bij KBC iedereen zich aan een persoonlijke begeleiding mag verwachten. Het speelt dus geen rol of je je KBC-Woningpolis al dan niet digitaal aangekocht hebt. Bij ons staat er bij de schadeafhandeling áltijd een KBC-verzekeringsagent klaar om je belangen te behartigen. 

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Woning verkopen of eerst een nieuwe kopen?

Een nieuwe woning kopen? Dan verkoop je éérst je huidige woning. Of is het omgekeerd? Laten we de knoop even ontwarren.
Woning verkopen of eerst een nieuwe kopen?

Je huurwaarborg openen

Als je gaat huren, is het een goed idee om je huurwaarborg vast te zetten op een geblokkeerde rekening. Ontdek de huurwaarborgspaarrekening.
Je huurwaarborg openen

Hoe inbraak voorkomen?

Hoe voorkom je inbraak in je woning? En hoe bereid je je voor op eventuele schade bij diefstal?
Hoe inbraak voorkomen?

Moet je heropbouwen om vergoed te worden door de verzekering?

Een woningbrand is een traumatische gebeurtenis. Je KBC-verzekeringsagent is er om je te helpen met de praktische beslommeringen.
Moet je heropbouwen om vergoed te worden door de verzekering?