Schade aangeven? Dat doe je zó

Schade aangeven? Dat doe je zó

Een schadegeval – zoals een lek in het dak, een brand, diefstal of vandalisme – komt altijd op het verkeerde moment. En wanneer je ermee te maken krijgt, gaat je aandacht natuurlijk vooral uit naar een oplossing voor het probleem: je wilt dat lek (laten) maken of die gestolen laptop terugkrijgen. Je verliest dus liever niet te veel kostbare tijd en energie met de aangifte van het schadegeval. Gelukkig maken wij het je heel makkelijk om schade aan te geven. Volg even mee.

Bij ons kun je terecht. Op elk moment

Het stormt niet alleen tijdens de openingsuren van onze kantoren. Daarom zorgen wij ervoor dat jij op eender welk moment een aangifte kunt doen: ’s avonds laat, in het weekend, voor dag en dauw – en natuurlijk ook tijdens de kantooruren.

Aangifte doen met KBC Mobile en KBC Touch, of telefonisch

Je wilt een schadegeval aangeven? Dan heb je als KBC-klant verschillende opties:

  1. Geef je schadegeval aan met KBC Mobile of KBC Touch. Dat bespaart je heel wat tijd en papierwerk. Deze apps kunnen je ook meteen in contact brengen met je verzekeringsagent of de KBC-bijstandscentrale. Zo gaat zelfs een digitale aangifte gepaard met persoonlijke ondersteuning.
  2. Je kunt telefonisch contact opnemen met je KBC-verzekeringsagent.
  3. Je kunt ook de intake van je schadegeval zelf doen op 0800 964 64 of op het nummer
    +3216 24 24 24 als je vanuit het buitenland belt.

Deze informatie bezorg je aan je contactpersoon

Schade verzekering

Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen, hebben we de volgende informatie nodig:

  • De datum waarop de schade zich voordeed
  • Een korte omschrijving van de schade (waterschade, glasbreuk, schade door brand, …)
  • Foto’s en eventuele andere bewijsstukken die de schade aantonen

Bezorg ons die informatie via KBC Mobile, KBC Touch of je verzekeringsagent, en wij doen de rest!

Schade aangeven: zó gebeurd.

Persoonlijke begeleiding

Goed om te weten is dat bij KBC iedereen zich aan een persoonlijke begeleiding mag verwachten. Het speelt dus geen rol of je je KBC-Woningpolis al dan niet digitaal aangekocht hebt. Bij ons staat er bij de schadeafhandeling áltijd een KBC-verzekeringsagent klaar om je belangen te behartigen. 

Aangekondigde storm

Je huis en auto beschermen bij een aangekondigde storm.
Aangekondigde storm

Vochtplek in de muur

Vocht in de muur? Of je een beroep kunt doen op je brandverzekering, hangt af van de specifieke oorzaak
Vochtplek in de muur

Lenen voor je wooninrichting

Kies voor een wooninrichting die jouw persoonlijkheid weerspiegelt. De KBC-Interieurlening helpt je daarbij.
Lenen voor je wooninrichting

Welke rentevoet kies je?

Een vaste of variabele rentevoet? Ontdek wat beide formules nu juist inhouden.
Welke rentevoet kies je?
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.